مهارت‌های نرم چیست؟

به اشتراک بگذارید:

مهارت‌های نرم چیست؟

فهرست محتوا این صفحه برای دسترسی راحت

 

مهارت‌های نرم
مهارت های نرم

مهارت‌های نرم

  • حتما شما هم با واژه مهارت‌های نرم آشنا هستید. مهارت‌های نرم به طور گسترده در عناوین شغلی و صنایع قابل استفاده هستند. اغلب گفته می‌شود که مهارت‌های نرم به افراد کمک می‌کنند تا شغل خود را بدست آورده و حفظ کند.
مهارت‌های نرم چیست؟
مهارت نرم چیست؟

مهارت‌های نرم چیست؟

  • مهارت‌های نرم ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های بین‌فردی هستند که روابط یک فرد با افراد دیگر را مشخص می‌کنند. در محل کار، مهارت‌های نرم مکمل مهارت‌های سخت در نظر گرفته می‌شوند که به دانش و مهارت‌های شغلی فرد اشاره دارد. مهارت‌های نرم، بیشتر به شخصیت افراد مربوط می‌شود. به این ترتیب، مهارت‌های نرم ویژگی‌های شخصیتی را در بر می‌گیرند. در بازار کار رقابتی، افرادی که ترکیب خوبی از مهارت‌های سخت و نرم دارند، تقاضای بیشتری از سوی بازارهای کاری دارند.

 

تاریخچه مهارت‌های نرم

به نظر می‌رسد تاریخچه اصطلاح مهارت‌های نرم از ارتش ایالات متحده در اواسط قرن بیستم آمده است. نقش ارتش در آموزش سربازان در مورد نحوه استفاده از تجهیزات لازم مهم بود، اما رهبران نظامی دریافتند که نحوه رهبری یک گروه از سربازان نقش زیادی در موفقیت این گروه دارد. در نتیجه، ارتش تصمیم گرفت مکانیزمی را برای ثبت نحوه به دست آوردن این اطلاعات ایجاد کند. این گونه مهارت‌های نرم شکل گرفتند.

 

مهارت سخت چیست؟
مهارت سخت چیست؟

مهارت سخت چیست؟

  • مهارت سخت میزان توانایی هر فرد را در انجام هر کاری را نشان می‌دهند. اما مهارت‌های نرم میزان توانایی در ارائۀ دانش و به‌کارگیری آن است.

 

تفاوت مهارت سخت و مهارت نرم چیست؟

  • مهارت‌های سخت قابل اندازه‌گیری هستند و معمولاً از طریق آموزش رسمی و برنامه‌های آموزشی به دست می‌آیند. کارکنان با مهارت‌های نرم خوب می‌توانند به شرکت‌ها در دستیابی به سطوح بالاتری از کارایی و بهره‌وری کمک کنند. برخلاف مهارت‌های سخت، آموزش مهارت‌های نرم دشوارتر است. مهارت‌های سخت را می‌توان در طول زمان آموخت و به کمال رساند، اما همان‌گونه که گفته شد، کسب و تغییر مهارت‌های نرم دشوارتر است. به‌عنوان مثال، مهارت‌های نرم مورد نیاز برای یک پزشک، همدلی، درک، گوش دادن فعال و رفتار خوب در کنار بیمار است. از سوی دیگر، مهارت‌های سخت لازم برای یک پزشک شامل درک وسیع بیماری‌ها، توانایی تفسیر نتایج و علائم آزمایش، و درک کامل آناتومی و فیزیولوژی است.

کدام مهم تر است؟مهارت نرم یا مهارت سخت؟

  • به‌طور کلی نمی‌توان گفت که کدام یک از این مهارت‌ها مهم تر هستند! اهمیت این مهارت‌ها به نوع کار بستگی دارد و این موضوع وابسته به محیط کاری می‌باشد.

چه کسی از مهارت‌های نرم استفاده می‌کند؟

  • به کارگیری مهارت‌های نرم، اصلا به قشر خاصی مربوط نیست و همه ما در روزمرگی خود، بدون اینکه متوجه شویم این مهارت‌ها را به کار می‌بریم. به طور مثال هنگامی که شما با همکارتان تعامل می‌کنید، این فرصت را دارید که کار خود را آسان تر و بهینه تر انجام دهید. به‌طور کلی تطبیق یافتن با شرایط تازه، مدیریت زمان و کار کردن بهینه تحت فشار، مهارت‌های نرمی هستند که در هر محیط کاری و با هر میزان تجربه، سبب پیشرفت کارمندان می‌شوند.

چرا مهارت‌های نرم اهمیت دارند؟

  • کارفرمایان اغلب از کارمندان می‌خواهند که به‌عنوان یک تیم کار کنند و توانایی کارمندان برای داشتن تعاملات مثبت با دیگران به اندازه وظایفی که از آن‌ها خواسته می‌شود ارزشمند است. در نتیجه، رهبران کسب‌وکار به دنبال کارمندانی هستند که دارای مهارت‌های کار تیمی، همکاری، ارتباط، و حل مسئله و همچنین سایر قابلیت‌های احساسی و شناختی باشند. اینکه چقدر خوب با دیگران تعامل و رفتار می‌کنید برای موفقیت شغلی بسیار مهم است. اعتماد از طریق تعاملات و روابط مثبت ایجاد می‌شود و بهره‌وری در محیط‌هایی که مهارت‌های نرم شکوفا می‌شود افزایش می‌یابد.

 

مهارت‌های نرمی که تقاضای زیادی دارند، کدام اند؟

  • هنگامی که یک کارمند با سطح هوش هیجانی بالایی از مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های بین فردی خوبی برخوردار باشد، احتمال بیشتری دارد که بتواند اهداف خود را از یک گفتگو به وضوح بیان کند و تیم را به شیوه ای مثبت رهبری کند. برای کسب‌وکارهایی که دارای بخش خدمات و روابط مشتری هستند، مهارت‌های نرم قوی، راهی برای ارتباط مثبت بین مشتری و شرکت است. در ادامه چندین نمونه دیگر از مهارت های نرم وجود دارد که رهبران شرکت برای آن‌ها ارزش قائل هستند‌.
۱۵ مهارت نرمی که کارفرمایان به دنبال آن هستند:
۱۵ مهارت نرمی که کارفرمایان به دنبال آن هستند

۱۵ مهارت نرمی که کارفرمایان به دنبال آن هستند:

  1.  خلاقیت
  2.  انعطاف پذیری
  3.  صداقت و راستی
  4. رابطه دوستانه
  5.  مدیریت زمان
  6.  خوش رفتاری
  7.  اشتیاق برای کار
  8.  نگرش مثبت
  9. مهارت شنیداری خوب
  10.  توجه به جزئیات
  11.  توانایی برخورد با مشکلات
  12.  توانایی مذاکره
  13.  همدلی با دیگران 
  14.  مهارت‌های ارتباطی
  15.  توانایی تصمیم گیری خوب
  16.  اخلاق کاری 

 

چرا برای برتری در حرفه خود به مهارت‌های نرم نیاز دارید؟

  • با تمرین می‌توانید مهارت‌های نرم خود را تقویت کنید، تأثیر کار خود را افزایش دهید و نفوذ خود را در یک سازمان افزایش دهید. مهارت‌های «نرم» قابلیت‌هایی هستند که برای کار مؤثر با دیگران لازم است. آن‌‌ها شامل گوش دادن، تأثیرگذاری، مدیریت و رهبری هستند. مهارت‌های «سخت» که برای کار با فناوری لازم است، سخت، ملموس و در نتیجه تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسند. فناوری‌های پیچیده و موفق بر اساس مهارت‌های نرم ساخته شده‌اند. به طور فزاینده‌ای، فناوری در قلب تحول کسب و کار قرار دارد. اگر می‌خواهید نقش مناسب خود را در آن ایفا کنید، مهارت‌های سخت کافی نیستند.
آموزش مهارت‌های نرم چیست؟
آموزش مهارت‌های نرم چیست؟

آموزش مهارت‌های نرم چیست؟

  •  آموزش مهارت‌های نرم، آموزشی برای کمک به توسعه یا بهبود مهارت‌های بین فردی است. این شامل درس‌هایی برای بهبود ارتباطات، گوش دادن فعال، حل مشکلات و موارد دیگر است.

 

چگونه مهارت‌های نرم را تقویت کنیم؟

  • احتمالاً شنیده اید که می‌گویند 10000 ساعت برای تسلط بر یک مهارت زمان می‌برد. این ایده یک تعبیر نادرست است. در واقع، تقریباً برعکس است؛ این همان چیزی است که اندرس اریکسون در کتاب خود به نام اوج بیان کرده است. اریکسون تشخیص داد که رسیدن به تسلط در کاری، در واقع به اندازه 10000 ساعت تمرین طول می‌کشد. تمرین مستلزم این است که با حمایت شخصی کار کنید که عمیقاً می‌داند چگونه هر کاری را می‌خواهید انجام دهید. اگر می‌خواهید یک دوچرخه‌سوار رقابتی شوید، باید نحوه دوچرخه‌سواری خود را با کمک متخصصان ارتقا دهید. در مورد مهارت‌های نرم هم همینطور است. به گوش دادن توجه کنید! با تمرین، مهارت‌های گوش دادن به راحتی قابل ارتقا است و تعامل بهتری با همه ایجاد می‌کند. اگر تصمیم دارید مهارت‌های نرم خود را تقویت کنید، ابتدا روی عملکرد فردی خود تمرکز کنید. در مرحله بعدی مهارت‌های نرم کار گروهی خود را تقویت کنید.
6 نمونه‌ از انواع مهارت نرم 
6 نمونه‌ از انواع مهارت نرم

6 نمونه‌ از انواع مهارت نرم 

نمونه‌هایی از مهارت‌های نرم شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. توانایی برقراری ارتباط با مشتریان
  2. راهنمایی همکاران
  3. رهبری یک تیم
  4. مذاکره در مورد قرارداد
  5. پیروی از دستورالعمل‌ها
  6. به موقع انجام دادن کار

مهارت‌های نرم با ارزش برای کارکنان کدام اند؟

  • مهارت‌های نرم زمانی برای کسب‌وکارها مفید است که در سطح شرکت به کار گرفته شوند. به عنوان مثال، روحیه همکاری در بین کارکنان مهم است. اعضای تیم که می‌توانند به خوبی با افراد مختلف کار کنند، عموماً سازنده‌تر هستند و بهتر می‌توانند روی اولویت‌های مشترک تمرکز کنند. توانایی یادگیری روش‌ها و فناوری‌های جدید نیز یک مهارت نرم مطلوب برای همه کارکنان است. شرکت‌هایی که برای یادگیری به‌عنوان یک مهارت نرم ارزش قائل هستند، سبک‌های یادگیری مختلف را تشخیص می‌دهند و کارکنان را تشویق می‌کنند تا روش‌هایی را دنبال کنند که فایده بیشتری برای آن‌ها دارد. عیب یابی خوب یک مهارت نرم است که برای شرکت‌ها نیز ارزشمند است. به عنوان مثال، شرکت‌ها می‌توانند کارآمدتر عمل کنند و بهره‌وری را افزایش دهند. مهارت‌های نرم را می‌توان شامل مهارت‌های ارتباطی و بین فردی خوب، رهبری، حل مسئله، اخلاق کاری، مدیریت زمان و کار تیمی بیان کرد. اینها ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند به هر موقعیت کاری منتقل شوند.

تاکنون درمورد مهارت‌های نرم و اهمیت آن صحبت کردیم. حال سوال ایجاد می‌شود که اگر خودتان کارفرما باشید، چه کسانی را با چه مهارت‌های نرمی استخدام می‌کنید؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

۵ نکته مهم که به‌عنوان یک کارفرما باید بدانید.

  1. در آگهی‌های شغلی، معمولاً الزاماتی مانند «مهارت‌های ارتباطی» یا «نگرش حل مسئله» درج می‌شود. این به این دلیل است که مهارت های نرم به شما کمک می‌کند تا کارمندانی را شناسایی کنید که نه تنها قادر به انجام کار هستند، بلکه می‌توانند آن را نیز به خوبی انجام دهند. به‌طور مثال: یک کارمند با مهارت‌های مدیریت زمان، خوب می‌داند که چگونه وظایف را اولویت بندی کند.
  2.  بین نامزدهای واجد شرایطی که خواسته شما را برآورده می‌کنند، انتخاب کنید. برای مثال: وقتی دو نامزد دارای پیشینه تحصیلی و حرفه ای مشابهی هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که فردی را استخدام کنید که همکاری بیشتری داشته باشد و انعطاف پذیرتر باشد. 
  3.  کسی که فقط علم و دانش مرتبط را داشته باشد، لزوما فرد مناسبی نیست. برای مثال: به جای استخدام یک متخصص، منطقی است که به دنبال کاندیداهایی با “تمایل به یادگیری” و “شخصیت سازگار” بگردید.
  4.  تصمیمات استخدامی دقیق بگیرید. برای مثال: هنگام استخدام یک فروشنده، شما می‌خواهید فردی را پیدا کنید که با صنعت آشنا باشد و در فروش دارای تجربه، انعطاف پذیر و نحوه مذاکره را بلد باشد و توانایی‌های ارتباط کلامی عالی داشته باشد.
  5.  فرهنگ افراد را ارزیابی کنید. برای مثال: اگر برای مسئولیت پذیری ارزش قائل هستید و می‌خواهید کارمندانی داشته باشید که بتوانند ابتکار عمل داشته باشند، مهم است که به دنبال کاندیدهایی باشید که قاطع هستند و استعداد حل مسئله دارند.

 

نحوه ارزیابی مهارت‌های نرم در محل کار

  • شناسایی و ارزیابی مهارت‌های نرم در افراد کار ساده‌ای نیست. این ویژگی‌ها اغلب نامشهود هستند و نمی‌توان آن‌ها را به سادگی با بررسی مهارت‌های نرمی که هر کارجو در رزومه خود گنجانده است اندازه‌گیری کرد. علاوه بر این، کارجویان سعی می‌کنند در طول مصاحبه تا حد امکان خود را مثبت نشان دهند، بنابراین وظیفه شما این است که عمیق‌تر بگردید تا مهارت‌های نرم آنان را کشف کنید.

 نکات تکمیلی برای کارفرمایان به منظور استخدام افراد

۱. از قبل بدانید که در استخدام‌های احتمالی به دنبال چه هستید و از همه کاندیداها سؤالات یکسانی بپرسید. 

  • قبل از شروع فرآیند مصاحبه در نظر بگیرید که چه نوع مهارت‌های نرم در این نقش مهم هستند و سؤالات خاصی را برای ارزیابی آن مهارت‌ها آماده کنید. این مرحله برای ارزیابی عینی همه کارجویان مهم است. به‌عنوان مثال، در نقش فروشنده، ارتباط خوب نکته کلیدی است. این موضوع با تعیین سوالات مشخصی انجام‌ می‌شود.

۲. از کارجو سوالات رفتاری بپرسید تا متوجه شوید چگونه از مهارت‌های نرم در مشاغل قبلی استفاده کرده اند. 

  • رفتارهای گذشته نشان می‌دهد که نامزدها چگونه در محیط‌های تجاری رفتار می‌کنند، بنابراین می‌توان از آنها به‌عنوان یک ارزیابی مهارت نرم نیز استفاده کرد. برای مثال، می‌توانید سؤالات هدفمندی بپرسید تا بدانید که نامزدها چگونه مشکلات را حل کرده‌اند، چگونه وظایف حساس به زمان را مدیریت کرده‌اند یا چگونه در پروژه‌های گروهی کار کرده‌اند. در اینجا دو نمونه سوال نوشته شده است که می‌تواند به شما در انتخاب کارجو کمک کند:
  •  وقتی چندین پروژه به طور همزمان در حال انجام است، چگونه کار را اولویت بندی می‌کنید؟
  • چه اتفاقی افتاد که با یک همکار در مورد نحوه برخورد با یک پروژه یا برخورد با یک مشکل در محل کار اختلاف نظر داشتید؟

 

۳. از سناریوها، بازی ها و فعالیت‌های فرضی استفاده کنید که توانایی‌های خاص کارجویان را آزمایش کنید.

  • این به این دلیل است که هر شغل، تیم و شرکت متفاوت است، بنابراین شما می‌خواهید نامزدی را پیدا‌ کنید که متناسب با محیط منحصر به فرد شما باشد. به‌عنوان مثال، یک فعالیت نقش آفرینی می‌تواند به شما کمک کند تا ارزیابی کنید که آیا فروشندگان مهارت‌های مذاکره ای را دارند که شما به طور خاص به دنبال آن هستید یا خیر. می‌توانید از یک تمرین مبتنی بر بازی برای شناسایی نامزدهایی که مشکلات را خلاقانه حل می‌کنند استفاده کنید. در اینجا چند نمونه سوال آورده شده است: 
  • _اگر دو کار فوری مهم در پیش داشته باشید، چگونه وظایف خود را اولویت‌بندی می‌کنید؟ 
  • _اگر یکی از اعضای تیم شما عملکرد ضعیفی داشته باشد، چگونه به آنها بازخورد می‌دهید؟

۴. به پاسخ‌ها و واکنش‌های داوطلبان در طول مصاحبه توجه کنید.

  •  شما می‌توانید از طریق سؤالات و تکالیف خاص، چیزهای زیادی در مورد مهارت‌های نرم داوطلبان بیاموزید. همچنین می‌توانید به نقاط ضعف و قوت مهارت‌های نرم توجه کنید. به عنوان مثال، یک نامزد ممکن است ادعا کند که به جزئیات توجه بسیار خوبی دارد، اما اگر تکلیف کتبی آنها دارای اشتباهات تایپی و خطاهای زیادی باشد، این یک نشانه است که ادعای آن فرد را باطل می‌کند. به همین ترتیب، زمانی که یک کارجو به شما پاسخ‌های شفاف و ساختارمندی می‌دهد، نشان‌دهنده این است که او ارتباط‌دهنده خوبی است. در مورد مهارت‌ها و توانایی‌های نامزدها، مطمئن شوید که همه چیز را در نظر می‌گیرید؛ از نحوه تعامل آنها با شما در طول مصاحبه گرفته تا عملکرد آنها در وظایف مرتبط با شغل. به این ترتیب، مطمئن‌تر می‌شوید که شایسته‌ترین کارمندان را انتخاب می‌کنید.

آموزش مهارت‌های نرم توسط کارفرما به چه صورت است؟

  • تشویق کارمندان به ادامه توسعه شخصی نه تنها به آنها کمک می‌کند بلکه می‌تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد. شما می‌توانید از طریق مربیگری و راهنمایی یا برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارمندان خود به آموزش مهارت‌های نرم آنها کمک کنید.

سهم مهارت‌های سخت و نرم در دنیای مدرن چقدر است؟

  • سهم مهارت‌های سخت در موفقیت‌های شخصی، تحصیلی و شغلی حدود 20 درصد است؛ مانند بخشی از کوه یخی که در سطح اقیانوس قابل مشاهده است. در صورتی که بیشترین تأثیر در موفقیت‌ها را مهارت‌های نرم دارند که مانند سطح زیرین کوه یخی، به‌وضوح قابل مشاهده نیستند، اما نقش‌آفرینی آن‌ها در حدود 80 درصد است.

تاکنون درمورد مهارت‌های نرم صحبت کردیم. در ادامه چندین شغل را بیان می‌کنیم تا بگوییم کدام یک از مهارت‌های نرم برای آن شغل مفید است.

مهارت‌های نرم مورد نیاز شغل فروش

مهارت‌های نرم مورد نیاز شغل فروش

فروشندگی از آن دسته شغل‌هایی است که برای آن باید یک سری از مهارت‌های نرم را دارا باشید:

  • حل مسئله
  • مذاکره
  • جامعه پذیری
  • مدیریت زمان
  • سخنرانی عمومی
  • ارتباط
  • کار گروهی
  • همدلی
مهارت‌های نرم شغل آموزش
مهارت‌های نرم شغل آموزش

مهارت‌های نرم شغل آموزش

استادان، معلمان و… در کنار توانایی‌های سخت خود، باید دارای توانایی‌های زیر نیز باشند:

  • صبر
  • انگیزه
  • سخنرانی عمومی
  • ارتباط کلامی و نوشتاری
  • مدیریت زمان
  • اخلاق کاری
  • تفکر انتقادی
  • حل تعارض
مهارت‌های نرم شغل مدیریت
مهارت‌های نرم شغل مدیریت

مهارت‌های نرم شغل مدیریت

مدیران موفق، دارای توانایی‌های نرم بسیار خوبی هستند.

این افراد می‌توانند منابع انسانی را هماهنگ و اداره کنند.

نمونه های بارز توانایی‌های مدیران موفق عبارتند از:

  • هوش هیجانی
  • رهبری
  • حل مسئله
  • انگیزه
  • مذاکره
  • برنامه ریزی
  • مدیریت زمان
  • جذابیت
  • خلاقیت
مهارت‌های نرم شغل بازاریابی دیجیتال
مهارت‌های نرم شغل بازاریابی دیجیتال

مهارت‌های نرم شغل بازاریابی دیجیتال

یکی از محبوب ترین شغل‌ها، بازاریابی و شاخه‌های مرتبط با آن است.

از مهارت‌های مورد نیاز این شغل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کار گروهی
  • کنجکاوی
  • خلاقیت
  • صداقت
  • تمایل به یادگیری
  • پذیرش انتقاد
  • تطبیق پذیری
مهارت‌های نرم شغل مراقبت‌های بهداشتی
مهارت‌های نرم شغل مراقبت‌های بهداشتی

مهارت‌های نرم شغل مراقبت‌های بهداشتی

شغل‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی نیازمند سال‌ها مطالعه، آموزش و کسب انواع توانایی‌های سخت هستند.

افراد دارای شغل مراقبت‌های بهداشتی، باید مهارت‌های نرم زیر را داشته باشند:

  • مدیریت استرس
  • کار گروهی
  • اخلاق کاری
  • نگرش مثبت
  • مدیریت زمان
  • انعطاف پذیری
  • اعتماد به نفس

اگر دقت کرده باشید، برخی مهارت‌های نرم در تمامی شغل‌ها مشترک هستند. بنابراین این مهارت‌ها نقش بسیار مهمی دارند.

 

کدام کتاب‌ها درمورد مهارت‌های نرم برای مطالعه مفید اند؟

  • کتاب مهارت‌های نرم برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی
  • نویسندگان: دکتر مهدی بصیری، ثریا رفعتی خسروشاهی
  • کتاب کتاب مهارت‌های نرم برای افراد سخت
  • نویسنده: هلنا کیم

 

سخن آخر:

مهارت‌های نرم نقش تعیین کننده‌ای در زندگی شغلی و غیر شغلی ما دارند. افراد از طریق مهارت‌های نرم مانند مذاکره و گفتگو با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که این موضوع نشان می‎دهد، مهارت‎های نرم نقش پررنگی در زندگی ما دارد.

 

سوالات متداول:

مهارت نرم چیست؟

مهارت‌های نرم ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های بین‌فردی هستند که روابط یک فرد با افراد دیگر را مشخص می‌کنند. در محل کار، مهارت‌های نرم مکمل مهارت‌های سخت در نظر گرفته می‌شوند که به دانش و مهارت‌های شغلی فرد اشاره دارد.

تفاوت مهارت نرم و مهارت سخت چیست؟

مهارت‌های سخت قابل اندازه‌گیری هستند و معمولاً از طریق آموزش رسمی و برنامه‌های آموزشی به دست می‌آیند. کارکنان با مهارت‌های نرم خوب می‌توانند به شرکت‌ها در دستیابی به سطوح بالاتری از کارایی و بهره‌وری کمک کنند. برخلاف مهارت‌های سخت، آموزش مهارت‌های نرم دشوارتر است.

کدام مهم تر است؟مهارت نرم یا مهارت سخت؟

به‌طور کلی نمی‌توان گفت که کدام یک از این مهارت‌ها مهم تر هستند! اهمیت این مهارت‌ها به نوع کار بستگی دارد و این موضوع وابسته به محیط کاری می‌باشد.

 

5 مهارت نرمی که کارفرمایان به دنبال آن هستند:

  • ۱. خلاقیت
  • ۲. انعطاف پذیری
  • ۳. صداقت و راستی
  • ۴. رابطه دوستانه
  • ۵‌. مدیریت زمان

نحوه ارزیابی مهارت‌های نرم در محل کار

  • شناسایی و ارزیابی مهارت‌های نرم در افراد کار ساده‌ای نیست. این ویژگی‌ها اغلب نامشهود هستند و نمی‌توان آن‌ها را به سادگی با بررسی مهارت‌های نرمی که هر کارجو در رزومه خود گنجانده است اندازه‌گیری کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها