مهاجرت کاری در رشته مدیریت

به اشتراک بگذارید:

مهاجرت کاری رشته مدیریت

فهرست محتوا این صفحه برای دسترسی راحت

مهاجرت کاری در رشته مدیریت

مدیریت

رشته مدیریت و گرایش‌های آن یکی از پردرآمدترین رشته‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. بسیاری از دانشجویان تلاش می‌کنند با اپلای کردن در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، شانس خود را برای حضور در کشورهای موردنظرشان تست کنند. در این مقاله به ارائه توضیحات در مورد بازار کار رشته‌های مدیریتی پر تقاضا در سراسر دنیا پرداخته می‌شود.

برای مهاجرت در رشته مدیریت باید چه ترتیب کارهایی را انجام بدهیم؟

  • اول از هر چیزی باید انگیزه لازم برای مهاجرت در رشته خود را داشته باشید و به قولی راه را برای خودتان مانند یک نقشه ترسیم کنید و جسارت انجام این مراحل را در خود ببینید. هدف خود را معین کنید.
  • آزادسازی مدرک دانشگاهی از جمله کارهای بسیار مهم در پروسه مهاجرت کاری و تحصیلی است.
  • بعدازاین مرحله، باید زمان‌بندی برای شرکت در آزمون‌های زبان را مدنظر داشته باشید و خود را برای این آزمون‌ها آماده کنید.
  • رزومه خود را برای مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری تکمیل کنید و در کنار این کار انگیزه‌نامه حرفه‌ای بنویسید.
  • مدارکی که برای کشور مقصد مدنظر است را تهیه و در صورت نیاز به ترجمه این مدارک اقدام کنید و در این مرحله اگر احتیاج به دریافت مدارک بین‌المللی معتبر هست، حتماً این کار را نیز در قسمت اولیه کارهای خود بگذارید.
  • در پروسه مهاجرت اصلاً نباید ناامید شوید. ممکن است برای هر ایمیلی که ارسال می­کنید جواب قطعی و مثبت دریافت نکنید، اما نباید امید خود را از دست بدهید.
  • بعد از گذر از هفت‌خوان رستم، و دریافت ویزای کاری یا تحصیلی و خوشحالی از گرفتن تأیید نهایی، دیدن افراد مهم زندگی‌تان را فراموش نکنید.

مطالعه: مسیر شغلی مدیرت

بهترین گرایش مدیریت برای مهاجرت کاری

مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی در صدر جدول مهاجرت قرار دارد در این رشته افراد کسب‌وکار را از طریق کلاس‌های اصولی مانند امور مالی، حسابداری و بازاریابی می‌آموزند و به موضوعات تخصصی‌تر می‌پردازند. همچنین در این رشته جنبه‌های اخلاقی تصمیمات تجاری را نیز به طور کاملاً تخصصی افراد می­آموزند.

با فارغ‌التحصیلی و دریافت مدرک از رشته مدیریت بازرگانی (MBA)، شما می­توانید انتظار یک شغل عالی در بازار کارهایی نظیر امور مالی، مدیریت دولتی، حسابداری، مشاوره، مدیریت فروش، بازاریابی بین‌المللی و…. داشته باشید، در واقع رشته مدیریت بازرگانی یک مدرک تحصیلی چندجانبه و منعطف را در اختیار شما قرار می­دهد که موردتوجه طیف وسیعی از کارفرمایان دنیای تجارت و امور مالی قرار می­گیرد.

سایر گرایش خوب رشته مدیریت در خارج از کشور:

مدیریت بازاریابی

  •  فناوری اطلاعات
  • بازاریابی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت زنجیره تأمین
  • MBA منابع انسانی
  •  مدیریت امور اقتصادی
  • مدیریت حسابداری
  • روان‌شناسی صنعتی و سازمانی

بازار کار رشته مدیریت

 این فارغ‌التحصیلان باتوجه‌به گرایش خود می‌توانند در مشاغلی مانند مشاور مدیریت، مدیر منابع انسانی، تحلیلگر مالی، مدیر تبلیغات، مدیر فروش و بازاریابی، حسابدار، مدیر مالی، تحلیلگر مالی، تحلیلگر ارشد استخدام و … مشغول به کار شوند. کشورهایی مانند سوئیس، کانادا، ایالات متحده، استرالیا، انگلستان، فرانسه، سنگاپور، آلمان، ایتالیا بهترین کشورها برای مشاغل مدیریتی هستند.

متوسط درآمد افراد در رشته مدیریت در دنیا

عنوان میانگین درآمد سالیانه مشاغل مربوطه
مدیرکل یا عملیات 107680$ مدیر عملیات_ مدیر بازرگانی
مدیر مالی 134180$ مدیر بیمه_ مدیر ارشد مالی      
مدیر فروش 132290$ حسابداری _ مدیر توسعه کسب‌وکار
مدیر منابع انسانی 131220$ مشاور استخدام_ مدیر آموزش و توسعه
تحلیلگر مدیریت 87660$ تحلیلگر کسب‌وکار_ تحلیلگر عملیات
مدیر سیستم­های رایانه­ای و اطلاعاتی 149730$
مدیر روابط‌عمومی 127690$
مدیر جبران و مزایا 130010$

مطالعه : انواع سبک های مدیریت

بازار کار رشته مدیریت در آمریکا

بازار کار در یک کشور جهان اول نظیر آمریکا، در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، زیرا این کشور در حال حاضر از قدرت‌های اقتصادی جهان به شمار می‌رود و فرصت‌های مختلفی جهت اشتغال، سرمایه‌گذاری و تأسیس کمپانی در این کشور پیشرفته وجود دارند.

کسب ویزای کار در کشور آمریکا برای متقاضیان و کارکنان خارجی امری آسان به شمار نمی‌رود. متقاضیان می‌بایست حتماً شرایط خاصی داشته باشند تا موفق به کسب ویزای کاری آمریکا شوند. مدیریت یکی از زمینه‌های پر طرف‌دار شغلی در آمریکا به شمار می‌آید.  ورود به بازار کار رشته مدیریت در آمریکا به مزایا و درآمد بسیار بالایی همراه است. مدیران و افرادی که در یک زمینه خاص تخصص دارند و نیروی کار ساده محسوب نمی‌شوند، می‌بایست جهت مهاجرت به کشور آمریکا و ورود به بازار کار رشته مدیریت در آمریکا اقدام به کسب ویزای کاری از نوع H-1B کنند.

بازار کار رشته مدیریت در کانادا

رشته مدیریت جزو اولین مشاغل فهرست مشاغل موردنیاز ملی کانادا است. این مشاغل از سطح مهارتی کد 0 در دسته‌بندی مشاغل ملی کانادا (NOC) شناخته می‌شوند و همه ساله از این طریق، هزاران متقاضی خارجی موفق به اخذ ویزای اقامت دائم (PR) کانادا می‌شوند.

بر طبق قوانین کار کانادا در سال 2023، کارفرماها برای استخدام و کار قانونی شهروندان خارجی ملزم به انعقاد قرار کاری با آنها هستند که در همان قرارداد به شرایط حقوق پرداختی، مدت‌زمان کار و جزئیات دیگر همانند نوع کار اشاره شود. بر اساس همین قانون، حداقل دستمزدها در کانادا از 11.00$ تا 14.00$ (دلار کانادا) در ساعت متغیر است و ماکسیمم تایم کاری در کانادا معمولاً 8 ساعت در روز و بین 40 الی 48 ساعت در هفته است.

مطالعه: مهارت های مدیریتی برای موفقیت در کسب و کار

بازار کار رشته مدیریت در سوئیس

دانشجویانی که تابعیت هیچ‌کدام از کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را نداشته باشند نیز در سوئیس اجازه کار دارند، منتهی به‌صورت محدود. این افراد می‌توانند نهایتاً تا 15 ساعت در هفته مشغول به کار شوند؛ البته بعدازاین که ابتدائاً حداقل 6 ماه در کشور سوئیس زندگی کردند. در ضمن تنها دانشجویانی مجوز کار در سوئیس را دارند که در دوره‌های تحصیلی تمام‌وقت در سوئیس ثبت‌نام کرده باشند و نمرات درسی آن‌ها روند روبه‌رشدی داشته باشد.

پایین‌ترین درآمد مدیران در سوئیس سالانه 55300CHF (فرانک سوئیس) و بالاترین درآمدشان سالی 276000CHF (فرانک سوئیس) است. یعنی متوسط درآمد مدیران در سوئیس سالانه 168000CHF (فرانک سوئیس) و ماهانه 14000CHF (فرانک سوئیس) است.

بازار کار رشته مدیریت در آلمان

متقاضیانی که بتوانند وارد بازار کار رشته‌های مدیریت در آلمان شوند می‌توانند با پرداخت مالیات و رعایت قوانین وضع شده در این کشور اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را به دست آورند. متقاضیانی که به زبان آلمانی تسلط ندارند شانس کمتری برای پذیرفته‌شدن درخواستشان دارد، پس لازم است متقاضی پیش از انجام اقدامات لازم دوره‌های زبان آلمانی را بگذراند و حداقل مدرک تعیین شده را به دست آورد.

فردی که در بخش مدیریت در کشور آلمان کار می‌کند معمولاً حدود 5160 یورو در ماه درآمد دارد. درآمد رشته‌های مدیریتی در آلمان از 1700 یورو (کمترین مقدار) تا 8510 یورو (بالاترین مقدار) متغیر است.

بازار کار رشته مدیریت در استرالیا

برای ورود به بازار کار رشته‌های مدیریت در استرالیا متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر و رزومه کاری قوی باشند. متقاضیان می‌توانند در برخی از رشته‌های مدیریت و تجارت مانند رشته بانکداری و امور مالی، رشته حسابداری، رشته تبلیغات، رشته توسعه اقتصاد، رشته اقتصاد محیط‌زیست، رشته تجارت، رشته تجارت الکترونیک، رشته اقتصاد بهداشت و درمان، رشته مدیریت منابع انسانی، رشته مدیریت کسب‌وکار، رشته مدیریت بین‌المللی، رشته اقتصاد خرد و کلان، رشته رفتار سازمانی، رشته مالیات، رشته توسعه املاک و مستغلات و غیره مشغول به کار شوند.

روش دیگری که برای ورود به بازار کار رشته‌های مدیریت در استرالیا وجود دارد، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. متقاضیان می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته‌های مدیریت وارد کشور استرالیا شوند و پس از فارغ‌التحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزا کاری مشغول به کار شوند. متقاضیانی که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده باشند شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. در بیشتر دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل در رشته‌های مدیریتی به‌خصوص رشته MBA وجود دارد. درصورتی‌که دانشجویان دارای مدرک زبان معتبر، کار مرتبط با رشته تحصیلی و معدل بالا دانشگاهی باشند می‌توانند از بورسیه‌های مدیریتی در نظر گرفته شده استفاده نمایند.

بازار کار رشته مدیریت در فرانسه

برای فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت در فرانسه همواره 2 جایگاه شغلی مطمئن وجود دارد که اول در زمینه مدیریت شرکت‌های دولتی یا خصوصی و دومی جایگاه تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این کشور با مدرک دکتری است. لازم به ذکر است که فرصت‌های تدریس در بازار کار رشته مدیریت در فرانسه سریع تکمیل می‌شوند و اگر مایل به تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستید باید زودتر اقدام کنید.

برای کار و اقامت کمتر از 90 روز در فرانسه باید ویزای شنگن کوتاه‌مدت اخذ کنید؛ اما برای اقامت و کار بیش از 90 روز در این کشور باید درخواست ویزای بلندمدت بدهید. داشتن یک پیشنهاد کاری می‌تواند فرایند درخواست تا صدور ویزای کار را بسیار سرعت ببخشد؛ اما افرادی که پیشنهاد کار ندارند می‌توانند از طریق ویزای جستجوی کار وارد شوند. یکی از راه‌های اخذ ویزای کاری فرانسه اخذ کارت آبی است که از سوی اتحادیه اروپا به افراد متخصص فنی یا دارای تحصیلات عالی ارائه می‌شود. کارت آبی 1 تا 3 سال برای اقامت موقت و کار در فرانسه برای متقاضی و خانواده وی که شامل همسر و فرزندان کمتر از 18 سال معتبر است.

سؤالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته مدیریت؟

  • آیا کار و یا تحصیل در شته مدیریت گزینه مناسبی است؟ MBA در سطح جهانی به‌عنوان بالاترین استاندارد شناخته شده است. ثبت‌نام در Business school و اخذ ویزای دانشجویی در رشته‌های مدیریتی ساده است و افراد پس از فارغ‌التحصیلی راحت می‌توانند وارد بازار کار در این رشته‌ها شوند.
  • کدام از گرایش‌های رشته مدیریت در کشور‌های خوب رونق دارد؟ مدیریت عمومی. از بین تمام برنامه‌های تخصصی MBA، مدیریت عمومی به طور مداوم یکی از محبوب‌ترین‌هاست. مدیریت بین‌المللی، استراتژی، مشاوره، رهبری مالی، کارآفرینی، بازاریابی و مدیریت پرواز از دیگر گرایش پر رونق و محبوب هستند.
  • شغل‌های پردرآمد برای رشته مدیریتی کدام‌اند؟ آمار، استراتژی PayScale ،MBAها با تخصص در استراتژی، مدیریت عمومی و استراتژیک، کارآفرینی، امور مالی شرکت، امور مالی و اقتصادی.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها