چگونه مدیر منابع انسانی شویم؟

به اشتراک بگذارید:

مدیر منابع انسانی

فهرست محتوا این صفحه برای دسترسی راحت

مدیریت منابع انسانی می­تواند برای افرادی که از کمک به دیگران برای رضایت یافتن در شغل خود، کارایی داشته باشد. مدیریت مؤثر منابع انسانی با مقررات استخدامی قابل‌اجرا مطابقت دارد و به ایجاد یک فرهنگ شرکتی کمک می­کند که در آن کارکنان احساس ارزشمندی کنند.

درک عملکردها و مشاغل مختلف در مدیریت منابع انسانی می­تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این مسیر شغلی برای شما مناسب است یا خیر؟

چگونه مدیر منابع انسانی شویم؟

تبدیل‌شدن به یک مدیر منابع انسانی مستلزم کسب تجربه، آموزش و گواهینامه در زمینه منابع انسانی است:

1.تحصیلات یک مدیر منابع انسانی

تحصیلات

فارغ‌التحصیلان از یک کالج یا دانشگاه چهار‌ساله با مدرک منابع انسانی یا رشته ­های مرتبط. الزامات تحصیلی برای مدیران منابع انسانی در شرکت­های موردنظر شما برای تعیین اینکه آیا تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد ضروری است، تحقیق کنید.

2. کسب تجربه کاری مرتبط!

تجربه کاری

شما می­توانید به‌عنوان دستیار یا همکار منابع انسانی تجربه اولیه در این صنعت را کسب کنید. این تجربه می­تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می­خواهید شغلی در زمینه منابع انسانی دنبال کنید و شما را در معرض تخصص­های مختلف در این زمینه قرار دهد. از آنجایی که چندین تخصص در این صنعت وجود دارد، می­توانید انتخاب کنید که در یک حوزه از منابع انسانی متخصص باشید یا یک تجربه اولیه و با دانش اندک در عملکردهای مختلف صنعت داشته باشید. چه تخصص را انتخاب کنید و یا نه باید بدانید که تجربه در این صنعت حرف اول را می­زند.

3.  گواهینامه ‌های حرفه‌­ای کسب کنید!

دریافت گواهینامه

تجربه و تحصیلات در حوزه مدیریت منابع انسانی برای دریافت گواهینامه­های مختلف تمری ضروری است در واقع این اعتبارنامه­ ها و گواهینامه ­ها برای بازارپذیری شمارا به‌عنوان یک مدیر منابع انسانی افزایش می­دهد. برای شناسایی و دریافت که از اهداف شغلی شما پشتیبانی می­کند، باید تمام برنامه­های آموزشی در هر حوزه­ای که مدنظر دارید حتی در بسترهای آنلاین، جستجو کنید و با درنظرگرفتن شرایط به دریافت گواهینامه­ ها اقدام کنید. هنگامی که شرایط تحصیل و تجربه را برآورده کردید، می­توانید برای گواهینامه درخواست دهید، سپس با گذراندن کلاس­های مختلف و گذراندن امتحانات می­توانید گواهینامه مدنظر خود را دریافت کنید . (توجه داشته باشید که گواهینامه­ های خود را از مراکز معتبری دریافت کنید تا مقبولیت بالاتری در حوزه­های کاری داشته باشند.)

4.  پروژه‌­های منابع انسانی را رهبری یا مدیریت کنید.

مدیریت پروژه

در حالی که در مقاطع پائین‌تری هستید و یا به‌تازگی وارد محیط کاری در این حوزه شده­اید، به دنبال فرصت­هایی برای رهبری پروژه­های مختلف مدیریت منابع انسانی برای سازمان­های مختلف باشید. سعی کنید در این پروژه­ها حتی بدون دریافت حقوق و گاها حتی در پروژه­ها و کارهای کوچک همکاری داشته باشید و کم کم راه خود را به پروژه­های بزرگ تر باز کنید، این مسئله باعث می­شود که بتوانید دید بازتری نسبت به شغل خود داشته باشید و حتی باعث می­شود که در میان مدیران مختلف بتوانید توانایی­های خود را به‌خوبی نمایش دهید.

5. رزومه‌سازی در مدیریت منابع انسانی

رزومه سازی

می­توانید بالاترین سطح تحصیلات، گواهی­های فنی یا سایر گواهی­های مرتبط و سابقه کاری خود را در یک رزومه درج کنید. بخش تجربه کاری شما باید شامل نام شرکت، تاریخ­هایی که در آنجا کار کرده­اید و خلاصه­ای از مسئولیت­ها، مشارکت­ها و دستاوردهای شما باشد. یک رزومه مؤثر و با جزئیات می­تواند به شما کمک کند که شغل موردنظر خود را بهتر و دقیق‌تر به دست بیاورید.

6. برای سمت مدنظر خود درخواست دهید.

پس از ساخت رزومه مناسب می­توانید برای کار مناسب خود  در شرکت مناسب  با موقعیت جغرافی دلخواه درخواست دهید. بر اساس سال­ها تجربه موردنیاز و همچنین سطح و نوع تحصیلات، موقعیت­هایی را که برای آنها واجد شرایط هستید انتخاب کنید. این مرحله می­تواند اطمینان حاصل کنید که جستجوی کار خود را بهینه کرده و احتمال تماس کارفرمایان برای مصاحبه با شما را افزایش می­دهد. از رزومه­ای که تهیه کرده­اید و همچنین از یک نامه استفاده کنید که شایستگی شما را برای آن نقش و شرکت خاص خلاصه می­کند.

مشاغل و میانگین حقوق بین المللی در حوزه مدیر منابع انسانی

دستیار منابع انسانی

میانگین حقوق بین‌المللی: 16.29$ در ساعت

دستیار منابع انسانی

وظایف اولیه: دستیار منابع انسانی یکی از مشاغل ابتدایی در مدیریت منابع انسانی است. مسئولیت‌های این شغل ممکن است شامل پردازش پرسنل و اقدامات موقعیت در سیستم مدیریت منابع انسانی باشد. اقدامات پرسنلی برای ثبت تغییرات پرسنل، مانند استخدام، ترفیع، تعدیل حقوق و خاتمه استفاده می­شود. اقدامات موقعیت، تغییرات در موقعیت­ها، مانند طبقه­بندی مجدد به‌عنوان شغلی جدید­، تغییر در درجه دستمزد برای موقعیت یا حذف یک موقعیت را مستند می­کند.

دستیاران منابع انسانی همچنین ممکن است مسئول نگهداری سوابق کارمندان، از جمله بایگانی تمام اسناد موردنیاز و نگهداری سوابق بر اساس برنامه­های نگهداری قابل‌اجرا باشند. به‌عنوان دستیار منابع انسانی، با مدیریت حقوق و دستمزد و همچنین برخی از جنبه­های مدیریت حقوق و دستمزد و مزایا آشنا خواهید شد. شما همچنین در معرض کارکردهای مختلف منابع انسانی قرار خواهید گرفت تا تجربه ایجاد کنید و تصمیم بگیرید که آیا می­خواهید در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید یا خیر.

متخصص حقوق و دستمزد

میانگین حقوق بین‌المللی: 19.68$ در ساعت

متخصص حقوق و دستمزد

وظایف اصلی: متخصصان حقوق و دستمزد مسئول تمام جنبه­های حقوق و دستمزد، از جمله مدیریت کسورات کارکنان و همچنین پردازش حقوق و دستمزد توسط برنامه حقوق و دستمزد سازمان و سیاست­های مدیریت حقوق هستند. متخصصان حقوق و دستمزد نیاز به درک کامل از فرایند حقوق و دستمزد، از جمله مدیریت مالیات‌بردرآمد، کسر مزایا، تخصیص، سایز کسورات و پردازش پرونده­های پرداخت با مؤسسات بانکی دارند. آنها همچنین پرونده‌های حساب‌های بازنشستگی، مانند طرح بازنشستگی ارائه شده توسط شرکت یا سایر برنامه‌های بازنشستگی را پردازش می‌کنند.

هماهنگ‌کننده آموزش

میانگین حقوق بین‌المللی: 44843$ در سال

هماهنگ کننده آموزش

وظایف اصلی: هماهنگ‌کننده‌های آموزشی کارکنان را به دستور یک مدیر آموزشی، توسعه و ارائه می­دهند. برنامه­های آموزشی کارکنان ممکن است شامل کلاس­های حضوری و همچنین برنامه­های آموزش آنلاین باشد. موضوعات مختلف، از جمله سیاست­های خاص شرکت، توسعه سرپرست، آموزش فناوری و توسعه حرفه­ای و شخصی را پوشش می­دهد.

متخصص جبران خسارت

میانگین حقوق بین‌المللی: 61456$ در سال

متخصص جبران خسارت

وظایف اصلی: متخصص جبران خسارت، سیاست­های مدیریت حقوق و دستمزد سازمان را مدیریت می­کند از جمله توصیه و ایجاد برنامه­های پرداخت و پاداش برای همه طبقه­های شغلی در سازمان. آنها همچنین شرح وظایف را بررسی و مدیریت می­کنند تا اطمینان حاصل کنند که طبقه‌بندی برای شغل که انتظار می­رود مناسب است یا خیر؟ این متخصصان همچنین در مور بازار کار تحقیق می­کنند که اطمینان حاصل کنند که سازمان بسته­های حقوق و دستمزد رقابتی را هم ارائه دهد.

متخصص HRIS

میانگین حقوق بین‌المللی: 64702$ در سال

متخصص HRIS

وظایف اصلی: یک متخصص HRIS مسئول پیاده­سازی، نگهداری و پشتیبانی از منبع فناوری مورداستفاده برای مدیریت منابع انسانی است. این مسئولیت ممکن است شامل نرم­افزارهایی مانند سیستم­های ردیابی متقاضی، سیستم­های مدیریت عملکرد، سیستم­های پردازش حقوق و دستمزد سیستم­های مدیریت محتوا برای سوابق دیجیتالی کارکنان باشد. متخصصان HRIS راه‌حل‌های فناوری را تحقیق، توصیه و اجرا می­کنند. آنها همچنین به کارکنان آموزش می­دهند تا از سیستم استفاده کنند و هنگامی که کارکنان خطاهای فنی یا سؤالات دیگری در مورداستفاده از سیستم دارند، پشتیبانی ارائه می­دهند. تجربه به‌عنوان یک متخصص HRIS برای یادگیری عملکردهای مختلف مدیریت منابع انسانی مفید است.

مدیر روابط کارکنان

میانگین حقوق بین­‌المللی:67318$ در سال

وظایف اصلی: مدیران روابط کارکنان مسئول مدیریت تعارض بین کارکنان در سازمان هستند. این شامل رسیدگی به شکایات کارکنان، میانجیگری در تعارضات بین کارکنان، انجام مصاحبه­های خروج و کمک به مدیران در همین مسائل  با انطباق با قوانین و مقرران قابل‌اجرا در مورد رفتار در محل کار است.

مدیر مزایا

میانگین حقوق بین‌المللی:68895$ در سال

مدیر مزایا

وظایف اصلی: مدیران مزایا مسئول طراحی و مدیریت بسته مزایا سازمان هستند. این ممکن است شامل برنامه‌های بیمه درمانی، گزینه‌های بازنشستگی، بیمه عمر، کمک شهریه، برنامه‌های کمک به کارکنان و برنامه‌های سلامتی برای تشویق نیروی کار سالم باشد. مدیران مزایا ممکن است مسئول مذاکره در مورد طرح‌ها و نرخ‌های بیمه با فروشندگان، هماهنگ‌کردن منابع برای برنامه‌های سلامتی مانند کلاس‌های تغذیه و معامله سوابق کارمندان با فروشندگان باشند.

مدیر منابع انسانی

میانگین حقوق بین‌­المللی: 73738$ در سال

مدیر منابع انسانی

وظایف اصلی: مدیران منابع انسانی کارکردهای مختلف مدیریت منابع انسانی را هماهنگ، برنامه‌ریزی و نظارت می­کنند تا اطمینان حاصل کنند که سازمان با قوانین استخدامی قابل‌اجرا مطابقت دارد یا خیز؟ برنامه­های پاداش و مزایای رقابتی را ارائه می­دهد و روابط کارکنان را توسعه و مدیریت می­کنند. مدیران منابع انسانی تجربه گسترده­ای در صنعت دارند و در مورد بهترین شیوه­ها و مقررات قابل‌اجرا برای استخدام، توسعه و حفظ سرمایه انسانی در یک سازمان آموزش‌دیده‌اند.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها