مدیریت منابع انسانی میتواند برای افرادی که از کمک به دیگران برای رضایت یافتن در شغل خود، کارایی داشته باشد. مدیریت مؤثر منابع انسانی با مقررات استخدامی قابلاجرا مطابقت دارد و به ایجاد یک فرهنگ شرکتی کمک میکند که در آن کارکنان احساس ارزشمندی کنند.
درک عملکردها و مشاغل مختلف در مدیریت منابع انسانی میتواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این مسیر شغلی برای شما مناسب است یا خیر؟
چگونه مدیر منابع انسانی شویم؟
تبدیلشدن به یک مدیر منابع انسانی مستلزم کسب تجربه، آموزش و گواهینامه در زمینه منابع انسانی است:
1.تحصیلات یک مدیر منابع انسانی
فارغالتحصیلان از یک کالج یا دانشگاه چهارساله با مدرک منابع انسانی یا رشته های مرتبط. الزامات تحصیلی برای مدیران منابع انسانی در شرکتهای موردنظر شما برای تعیین اینکه آیا تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد ضروری است، تحقیق کنید.
2. کسب تجربه کاری مرتبط!
شما میتوانید بهعنوان دستیار یا همکار منابع انسانی تجربه اولیه در این صنعت را کسب کنید. این تجربه میتواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا میخواهید شغلی در زمینه منابع انسانی دنبال کنید و شما را در معرض تخصصهای مختلف در این زمینه قرار دهد. از آنجایی که چندین تخصص در این صنعت وجود دارد، میتوانید انتخاب کنید که در یک حوزه از منابع انسانی متخصص باشید یا یک تجربه اولیه و با دانش اندک در عملکردهای مختلف صنعت داشته باشید. چه تخصص را انتخاب کنید و یا نه باید بدانید که تجربه در این صنعت حرف اول را میزند.
3. گواهینامه های حرفهای کسب کنید!
تجربه و تحصیلات در حوزه مدیریت منابع انسانی برای دریافت گواهینامههای مختلف تمری ضروری است در واقع این اعتبارنامه ها و گواهینامه ها برای بازارپذیری شمارا بهعنوان یک مدیر منابع انسانی افزایش میدهد. برای شناسایی و دریافت که از اهداف شغلی شما پشتیبانی میکند، باید تمام برنامههای آموزشی در هر حوزهای که مدنظر دارید حتی در بسترهای آنلاین، جستجو کنید و با درنظرگرفتن شرایط به دریافت گواهینامه ها اقدام کنید. هنگامی که شرایط تحصیل و تجربه را برآورده کردید، میتوانید برای گواهینامه درخواست دهید، سپس با گذراندن کلاسهای مختلف و گذراندن امتحانات میتوانید گواهینامه مدنظر خود را دریافت کنید . (توجه داشته باشید که گواهینامه های خود را از مراکز معتبری دریافت کنید تا مقبولیت بالاتری در حوزههای کاری داشته باشند.)
4. پروژههای منابع انسانی را رهبری یا مدیریت کنید.
در حالی که در مقاطع پائینتری هستید و یا بهتازگی وارد محیط کاری در این حوزه شدهاید، به دنبال فرصتهایی برای رهبری پروژههای مختلف مدیریت منابع انسانی برای سازمانهای مختلف باشید. سعی کنید در این پروژهها حتی بدون دریافت حقوق و گاها حتی در پروژهها و کارهای کوچک همکاری داشته باشید و کم کم راه خود را به پروژههای بزرگ تر باز کنید، این مسئله باعث میشود که بتوانید دید بازتری نسبت به شغل خود داشته باشید و حتی باعث میشود که در میان مدیران مختلف بتوانید تواناییهای خود را بهخوبی نمایش دهید.
5. رزومهسازی در مدیریت منابع انسانی
میتوانید بالاترین سطح تحصیلات، گواهیهای فنی یا سایر گواهیهای مرتبط و سابقه کاری خود را در یک رزومه درج کنید. بخش تجربه کاری شما باید شامل نام شرکت، تاریخهایی که در آنجا کار کردهاید و خلاصهای از مسئولیتها، مشارکتها و دستاوردهای شما باشد. یک رزومه مؤثر و با جزئیات میتواند به شما کمک کند که شغل موردنظر خود را بهتر و دقیقتر به دست بیاورید.
6. برای سمت مدنظر خود درخواست دهید.
پس از ساخت رزومه مناسب میتوانید برای کار مناسب خود در شرکت مناسب با موقعیت جغرافی دلخواه درخواست دهید. بر اساس سالها تجربه موردنیاز و همچنین سطح و نوع تحصیلات، موقعیتهایی را که برای آنها واجد شرایط هستید انتخاب کنید. این مرحله میتواند اطمینان حاصل کنید که جستجوی کار خود را بهینه کرده و احتمال تماس کارفرمایان برای مصاحبه با شما را افزایش میدهد. از رزومهای که تهیه کردهاید و همچنین از یک نامه استفاده کنید که شایستگی شما را برای آن نقش و شرکت خاص خلاصه میکند.
مشاغل و میانگین حقوق بین المللی در حوزه مدیر منابع انسانی
دستیار منابع انسانی
میانگین حقوق بینالمللی: 16.29$ در ساعت
وظایف اولیه: دستیار منابع انسانی یکی از مشاغل ابتدایی در مدیریت منابع انسانی است. مسئولیتهای این شغل ممکن است شامل پردازش پرسنل و اقدامات موقعیت در سیستم مدیریت منابع انسانی باشد. اقدامات پرسنلی برای ثبت تغییرات پرسنل، مانند استخدام، ترفیع، تعدیل حقوق و خاتمه استفاده میشود. اقدامات موقعیت، تغییرات در موقعیتها، مانند طبقهبندی مجدد بهعنوان شغلی جدید، تغییر در درجه دستمزد برای موقعیت یا حذف یک موقعیت را مستند میکند.
دستیاران منابع انسانی همچنین ممکن است مسئول نگهداری سوابق کارمندان، از جمله بایگانی تمام اسناد موردنیاز و نگهداری سوابق بر اساس برنامههای نگهداری قابلاجرا باشند. بهعنوان دستیار منابع انسانی، با مدیریت حقوق و دستمزد و همچنین برخی از جنبههای مدیریت حقوق و دستمزد و مزایا آشنا خواهید شد. شما همچنین در معرض کارکردهای مختلف منابع انسانی قرار خواهید گرفت تا تجربه ایجاد کنید و تصمیم بگیرید که آیا میخواهید در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید یا خیر.
متخصص حقوق و دستمزد
میانگین حقوق بینالمللی: 19.68$ در ساعت
وظایف اصلی: متخصصان حقوق و دستمزد مسئول تمام جنبههای حقوق و دستمزد، از جمله مدیریت کسورات کارکنان و همچنین پردازش حقوق و دستمزد توسط برنامه حقوق و دستمزد سازمان و سیاستهای مدیریت حقوق هستند. متخصصان حقوق و دستمزد نیاز به درک کامل از فرایند حقوق و دستمزد، از جمله مدیریت مالیاتبردرآمد، کسر مزایا، تخصیص، سایز کسورات و پردازش پروندههای پرداخت با مؤسسات بانکی دارند. آنها همچنین پروندههای حسابهای بازنشستگی، مانند طرح بازنشستگی ارائه شده توسط شرکت یا سایر برنامههای بازنشستگی را پردازش میکنند.
هماهنگکننده آموزش
میانگین حقوق بینالمللی: 44843$ در سال
وظایف اصلی: هماهنگکنندههای آموزشی کارکنان را به دستور یک مدیر آموزشی، توسعه و ارائه میدهند. برنامههای آموزشی کارکنان ممکن است شامل کلاسهای حضوری و همچنین برنامههای آموزش آنلاین باشد. موضوعات مختلف، از جمله سیاستهای خاص شرکت، توسعه سرپرست، آموزش فناوری و توسعه حرفهای و شخصی را پوشش میدهد.
متخصص جبران خسارت
میانگین حقوق بینالمللی: 61456$ در سال
وظایف اصلی: متخصص جبران خسارت، سیاستهای مدیریت حقوق و دستمزد سازمان را مدیریت میکند از جمله توصیه و ایجاد برنامههای پرداخت و پاداش برای همه طبقههای شغلی در سازمان. آنها همچنین شرح وظایف را بررسی و مدیریت میکنند تا اطمینان حاصل کنند که طبقهبندی برای شغل که انتظار میرود مناسب است یا خیر؟ این متخصصان همچنین در مور بازار کار تحقیق میکنند که اطمینان حاصل کنند که سازمان بستههای حقوق و دستمزد رقابتی را هم ارائه دهد.
متخصص HRIS
میانگین حقوق بینالمللی: 64702$ در سال
وظایف اصلی: یک متخصص HRIS مسئول پیادهسازی، نگهداری و پشتیبانی از منبع فناوری مورداستفاده برای مدیریت منابع انسانی است. این مسئولیت ممکن است شامل نرمافزارهایی مانند سیستمهای ردیابی متقاضی، سیستمهای مدیریت عملکرد، سیستمهای پردازش حقوق و دستمزد سیستمهای مدیریت محتوا برای سوابق دیجیتالی کارکنان باشد. متخصصان HRIS راهحلهای فناوری را تحقیق، توصیه و اجرا میکنند. آنها همچنین به کارکنان آموزش میدهند تا از سیستم استفاده کنند و هنگامی که کارکنان خطاهای فنی یا سؤالات دیگری در مورداستفاده از سیستم دارند، پشتیبانی ارائه میدهند. تجربه بهعنوان یک متخصص HRIS برای یادگیری عملکردهای مختلف مدیریت منابع انسانی مفید است.
مدیر روابط کارکنان
میانگین حقوق بینالمللی:67318$ در سال
وظایف اصلی: مدیران روابط کارکنان مسئول مدیریت تعارض بین کارکنان در سازمان هستند. این شامل رسیدگی به شکایات کارکنان، میانجیگری در تعارضات بین کارکنان، انجام مصاحبههای خروج و کمک به مدیران در همین مسائل با انطباق با قوانین و مقرران قابلاجرا در مورد رفتار در محل کار است.
مدیر مزایا
میانگین حقوق بینالمللی:68895$ در سال
وظایف اصلی: مدیران مزایا مسئول طراحی و مدیریت بسته مزایا سازمان هستند. این ممکن است شامل برنامههای بیمه درمانی، گزینههای بازنشستگی، بیمه عمر، کمک شهریه، برنامههای کمک به کارکنان و برنامههای سلامتی برای تشویق نیروی کار سالم باشد. مدیران مزایا ممکن است مسئول مذاکره در مورد طرحها و نرخهای بیمه با فروشندگان، هماهنگکردن منابع برای برنامههای سلامتی مانند کلاسهای تغذیه و معامله سوابق کارمندان با فروشندگان باشند.
مدیر منابع انسانی
میانگین حقوق بینالمللی: 73738$ در سال
وظایف اصلی: مدیران منابع انسانی کارکردهای مختلف مدیریت منابع انسانی را هماهنگ، برنامهریزی و نظارت میکنند تا اطمینان حاصل کنند که سازمان با قوانین استخدامی قابلاجرا مطابقت دارد یا خیز؟ برنامههای پاداش و مزایای رقابتی را ارائه میدهد و روابط کارکنان را توسعه و مدیریت میکنند. مدیران منابع انسانی تجربه گستردهای در صنعت دارند و در مورد بهترین شیوهها و مقررات قابلاجرا برای استخدام، توسعه و حفظ سرمایه انسانی در یک سازمان آموزشدیدهاند.