آینده شغل کاشت ناخن

به اشتراک بگذارید:

شغل کاشت ناخن

فهرست محتوا این صفحه برای دسترسی راحت

کاشت ناخن یک شغل مربوط به صنعت زیبایی است که در آن ناخن های مصنوعی یا همان ناخن های مصنوعی روی ناخن های طبیعی افراد کاشته می شود. این کار توسط تکنسین های زیبایی انجام می شود که با استفاده از مواد مختلفی مانند ژل، پودر و رزین، ناخن های مصنوعی را روی ناخن های طبیعی افراد کاشته و سپس آنها را شکل می دهند و طرح های مختلف روی آنها را ایجاد می کنند.

شغل کاشت ناخن

کاشت ناخن از مسائلی است که تعداد کثیری از افراد آن را انجام می‌دهند، درواقع این فرایند به این دلیل شکل گرفت که دغدغه خانم‌ها را از کار زیبایی ناخن کمتر کند، درواقع خانم‌ها را از چک‌کردن هرروزه ناخن‌های خود و لاک‌زدن‌های هرروزه و بدفرم شدن ناخن‌ها نجات داده .

کاشت ناخن یک فرایند دائمی نیست و در واقع به ترمیم حداقل 20 روز تا 30 روزه بر اساس میزان رشد ناخن فرد، احتیاج دارد.

لاک‌های قدیمی لایه‌های نازکی بودند که به‌مرورزمان در اثر انجام کارهای روزمره نهایتاً عمر چندروزه دارند و از شکستگی‌های ناخن نیز مراقبت خیلی کمی دارند، اما فرایند کاشت ناخن در واقع از شکستگی‌های ناخن و بدفرم شدن آن با لایه ضخیمی که روی ناخن ایجاد می‌کند و همچنین با سوهان‌کشی اصولی و بیرون‌راندن کوتیکول اضافی روی ناخن، جلوگیری می‌کند.

تاریخچه شغل کاشت ناخن

تاریخچه شغل کاشت ناخن

مانیکور و پدیکور سابقه‌ای طولانی دارند که به هزاران سال قبل باز می‌گردد. تمدن‌های باستانی مانند مصر، بابل و چین اهمیت نظافت را می‌دانستند و ناخن‌های خود را به‌عنوان نمادی از پاکیزگی و زیبایی حفظ می‌کردند. باگذشت زمان، هنر مراقبت از ناخن تکامل یافت و پیچیده‌تر شد و در نهایت به مانیکور، پدیکور، کاشت ناخن پ، ژلیش ناخن و… منجر شد.

در قرن بیستم، مراقبت از ناخن با معرفی سالن‌های ناخن و لاک ناخن برای عموم مردم قابل‌دسترسی‌تر شد. امروزه مانیکور و پدیکور یکی از اصلی‌ترین مسائل زیبایی برای بسیاری از افراد است.

به چه کسی ناخن‌کار یا تکنسین ناخن می‌گویند؟

به چه کسی ناخن‌کار یا تکنسین ناخن می‌گویند؟

ناخن‌کاران متخصصان زیبایی هستند که مسئولیت مراقبت و ظاهر ناخن‌ها و ناخن‌های مشتریان را بر عهده دارند. آنها مانیکور، پدیکور، فرم‌دادن به ناخن، نظافت کوتیکول، برداشتن پینه، مراقبت از ناخن مصنوعی و استفاده از مانیکور را به مشتریان ارائه می‌دهند.

مهارت‌های تکنسین ناخن

مهارت‌های تکنسین ناخن

  • توانایی گوش‌دادن به مشتریان و برقراری ارتباط مؤثر
  • هماهنگی خوب دست و چشم
  • مهارت‌های خدمات مشتری و توانایی فروش و ارائه توصیه‌ها در صورت نیاز
  • مهارت‌های اولیه تلفن و کامپیوتر
  • شخصیتی صمیمی
  • صبر و توجه به جزئیات
  • آشنایی کامل با تکنیک‌ها و روش‌های مانیکور و پدیکور
  • توانایی نشستن طولانی‌مدت
  • اخلاق کاری خوب و تمایل به یادگیری چیزهای جدید

برخی از وظایف یک کارشناس کاشت ناخن عبارتند از:

  • پذیرش مشتریان و مشورت با آنها درباره طرح و رنگ ناخن ها
  • پاکسازی و آماده سازی ناخن ها قبل از کاشت
  • کاشت ناخن های مصنوعی یا استفاده از فناوری های مانند ژل و پودر آکریلیک
  • طراحی و آرایش ناخن ها با استفاده از رنگ ها، استیکرها، استنسیل ها و سایر لوازم آرایشی
  • ارائه مراقبت های لازم برای ناخن ها و پوست دست ها

مزایا و معایب این شغل

مزایا

مزایا و معایب این شغل

  1. توانایی کار در منزل
  2.  توانایی نمایش کار در شبکه‌های مجازی و…
  3.  خلاقیت خود را می‌توانید در این شغل به کار بگیرید.
  4.  می‌توانید به‌صورت مستقل در این شغل کار کنید.
  5.  توانایی کنترل ساعت کاری خود را در این شغل دارید.
  6. با افراد مختلفی در این شغل در ارتباط هستید و اگر فردی باشید که از ارتباط با دیگران لذت می‌برید، پس این شغل برای شما لذت‌بخش خواهد بود.
  7.  در این شغل احتیاجی به داشتن مدارک تحصیلی و دانشگاهی نخواهید داشت.
  8. درآمد خوبی را می‌توانید باتوجه‌به کار و زمانی که ارائه می‌کنید داشته باشید.

معایب

مزایا و معایب این شغل

  1.  چون با مواد شیمیایی در این شغل سروکار دارید، ممکن است از بخارهای ناشی از مواد اذیت شوید.
  2.  همان قدر که ارتباط با افراد مختلف لذت‌بخش است، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است و مشکلاتی را ممکن است داشته باشید.
  3. بازاریابی شغل شما با خودتان است.
  4.  درصورتی‌که مشتری‌های زیادی داشته باشید گاهی مجبورید از صبح زود تا دیروقت مشغول به کار باشید.
  5.  دردهای بازو، شانه و کمر از مسائل ناخن‌کاران است.
  6.  باید مجوزهای لازم را حتماً داشته باشید و این پروسه ممکن است طولانی باشد.
  7.  همیشه باید به‌روز باشید.

درآمد این شغل در دنیا و در ایران

درآمد این شغل در دنیا و در ایران

دستمزد ناخن‌کارها، بسته به نوع سالنی که در آن کار می‌کنید، محل آن و اندازه مشتریان شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. عوامل دیگری مانند اینکه آیا شما به طور مستقل فعالیت می‌کنید یا سالن خود را دارید نیز بر حقوق شما تأثیر می‌گذارد.

اکثر صاحبان سالن‌های ناخن در دنیا، حقوق متوسطی بین 40000 تا 75000 دلار در سال دارند که میانگین آن 58000 دلار در سال است.

متخصصان ناخن ممکن است روزی 8 تا 9 ساعت کار کنند و به طور میانگین 35 دلار در ساعت که از 80 تا 120 دلار در روزهای کم‌کار و تا 350 دلار در روزهای شلوغ است.

در تهران به‌صورت میانگین در آمد یک ناخن‌کار عالی از 15 تا 20 میلیون تومان یک ناخن‌کار متوسط بین 7 تا 15 میلیون تومان و یک ناخن‌کار مبتدی بین 3 تا 6 میلیون تومان متغییر است.

البته ناخن‌کاران برند در تهران که بیشتر در لاین آموزش مشغول به فعالیت هستند به درآمد بالای 30 میلیونی دست‌یافته‌اند.

این شغل برای چه افرادی مناسب هست!

درآمد این شغل در دنیا و در ایران

در واقع مشاغلی که با مشتری سروکار دارند، باید افرادی صبور و باحوصله در آنها مشغول باشند. همچنین این شغل احتیاج به ذوق هنری خوبی دارد و اگر شما بتوانید در این شغل خلاقیت خود را به کار بگیرید و طرح‌های اختصاصی خود را داشته باشید می‌توانید موفق خوبی را کسب کنید.

همچنین در این شغل، نیاز است که خود را به‌روز نگهدارید و متدهای مختلف دنیا و طراحی‌های جدید را جست‌وجو کنید و پیگیر آن باشید.

مهاجرت با مدرک شغلی تکنسین ناخن

مهاجرت با مدرک شغلی تکنسین ناخن

مشاغل زیبایی و آرایشگری جزو مشاغل پر طرف‌دار و پردرآمد در دنیا هستند و افراد بسیاری در دنیا در حال اشتغال در این زمینه هستند. در ایران برای این دسته شغلی شما احتیاج به مدرک فنی حرفه‌ای دارید و با گذراندن یک‌رشته دوره‌های مرتبط با شاخه‌ای که مدنظر شما باشد باید آزمون‌های کتبی و عملی را پشت سر بگذارید.

مسئله‌ای که مدنظر این روزهای افراد فعال در این حوزه است بحث مهاجرت هست و اولاً گام برای مهارت در این کار اخذ مدارک فنی حرفه‌ای و مدارک معتبر دیگری است.

رشته کاشت ناخن باتوجه‌به داشتن بسیاری از طرف‌داران آن در جوامع و اقشار متفاوت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت محسوب شود و همین‌طور باتوجه‌به میزان مهارت و تخصص شما می‌تواند در این امر برای شما می‌تواند تسهیل‌کننده باشد.

از جمله کشورهایی که می‌توانید با مدرک کاشت ناخن به آنها مهاجرت کنید؛

  • استرالیا
  • فرانسه
  • انگلستان
  • آلمان
  • آمریکا
  • ایتالیا
  • کانادا
  • سوسیس
  • و…

مراحل راه اندازی کسب و کار کاشت ناخن

برای شروع یک کسب و کار کاشت ناخن، می‌توانید دوره های آموزشی مربوطه را در موسسات آموزشی معتبر یا از طریق آموزشگاه‌های مربوطه بگذرانید. همچنین لازم است تجهیزات و مواد مورد نیاز برای کاشت ناخن را تهیه کنید و یک مکان مناسب برای انجام کار خود را انتخاب کنید. در ادامه، می‌توانید با تبلیغات مناسب و ارائه خدمات با کیفیت، مشتریان خود را جذب کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

برای جذب مشتریان، می‌توانید از راه‌هایی مانند تبلیغات در رسانه‌های مختلف، ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید. همچنین، ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد رابطه مثبت با مشتریان قبلی باعث می‌شود تا آن‌ها به دیگران درباره کسب و کار شما توصیه کنند. در نهایت، برنامه‌ریزی مالی و مدیریت موجودی نیز از جمله عوامل مهم برای موفقیت کسب و کار کاشت ناخن است.

 محصولات مورد نیاز برای کاشت ناخن

برخی از محصولات مورد نیاز برای کاشت ناخن عبارتند از:

  1. پودر و مایع آکریلیک: این محصولات برای ساختاردهی و ساختن طول و شکل ناخن استفاده می شوند.
  2. پودر و مایع ژل: این محصولات برای کاشت ناخن با استفاده از فناوری ژل استفاده می شوند. آنها به ناخن ها لطافت و براقیت می بخشند.
  3. لاک های ژل: برای رنگ آمیزی ناخن ها و ایجاد طرح های مختلف استفاده می شوند. این لاک ها معمولاً بر روی ناخن ها خشک می شوند و براقیت و ماندگاری بالایی دارند.
  4. ابزارهای کاشت ناخن: ابزارهایی مانند فایل ناخن، برس ناخن، ابزارهای تمیز کردن و شکل دهی ناخن ها و … برای آماده سازی و پرداخت ناخن ها استفاده می شوند.
  5. محصولات مراقبتی و تقویت کننده ناخن: این محصولات شامل روغن ناخن، کرم ها و لوسیون های مراقبتی برای تقویت و ترمیم ناخن ها هستند.
  6. ابزارهای مزوناخن: این ابزارها برای ایجاد طرح ها و طرح های پیچیده بر روی ناخن ها استفاده می شوند. این ابزارها شامل استمپر، استنسیل، سنگ های تزئینی و … هستند.

توصیه می شود قبل از استفاده از هر یک از این محصولات، به یک تکنسین ناخن مجرب مراجعه کنید تا راهنمایی های لازم را درباره استفاده صحیح و ایمنی این محصولات دریافت کنید.

نتیجه‌گیری

هر شغلی و در هر زمینه‌ای دید خاص خود را دارد و ممکن است یک شغل از نظر شما خوب باشد؛ ولی دوستان و اطرافیان شما نظری مخالف نظر شما داشته باشند.

شغل کاشت ناخن که امروزه بازار آن داغ و پررونق است برای افرادی که علاقه‌مند به این شغل باشند ممکن است حوزه‌ای پر درآمد و لذت‌بخش باشد؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به این حوزه هستند حتماً دوره‌های مرتبط و تخصصی را پشت سر بگذارید و به دنبال خلق ایده در طراحی‌های خود باشید.

موفق باشید 🙂

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها